Fat bottomed girls you make the rockin' world go round

Snön vräkte ner sent igår. Såg mycket lovande ut. Vaknade idag, Waaaaoooow. 2 cm. Nästan en inch. Inte illa.
Första tanke: Fan. Andra tanke: flygbiljett. Så nu är den ombokad och redo att användas den 26e april. Vi kommer antagligen att lämna Kanada i samma plan, men från frankfurt reser vi olika vägar, trots att vi båda ska till Götlaborgs flygplats måste jag via Hufudstaden för ett byte. Varför? inte en aning.

Trots de nästan motbjudande två centimeterna och ett molntäcke som gjorde hela Kanada grått begav jag mig emot bussen. En varmare buss har jag aldrig varit med om. Där satt jag i jacka, tröja, t-shirt och förstalager. Bra jobbat.
Kunde dagen börja sämre?
Oerhört otaggad satte jag mig på gondolen, ensam med en kopp starbuckskaffe och mina gröna wesc-lurar. Ween i hörlurarna. Ocean man take me by the hand lead me to the land that you understand..
Grym sång. Gott kaffe. Var det en andra vind som kom svepande med glädje och ladd? Jo nog var det så.

Visst var det så! Dagen vände totalt och med facit i hand hade jag en grym dag. Ben kom upp och vi hoppade klippor hela eftermiddagen. Allt stämde idag. Hoppade större än jag gjort tidigare och allt förutom just skidåkningen kändes väldigt oviktigt. Det är dagar som denna som jag kommer minnas från Kanada. Trots att det kom endast 2 cm över natten hittade vi betydligt djupare snö än så och stundtals så åkte 20 cm puder. Orört.


Jag hoppar "prowl" som förut var skidskolans inkilningsklippa. Dock fick detta inte fortsätta för folk skadade sig.
Klippan blir mindre ju längre säsongen går och därför väntade jag till mitten/slutet av mars.


Hittade en klippa som jag hoppa. Sjukt roligt! (och läskigt)



Wohooo!


Crash! Mjukt och skönt dock, så jag kunde åka vidare efter att snurrat runt ett varv.

Videoklipp finns på min facebooksida

Nu ska vi till Adrian och käka köttbullar. Så jäkla bra.

Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0