Fucking skates!

Junior World Tournament är i full gång och för några dagar sedan spelade Sverige mot Kanada. Ett Kanada där hockeyn är det största som finns. De påstår att de uppfann sporten. Då jag själv inte är en historiker så väljer jag att inte kommentera påståendet. Matchen gick till straffar och Sverige vann, till stor glädje för oss, och till mycket stor besvikelse för Kanadensarna, vi satt på krogen och tittade och vi var inte de mest älskade där. Tro mig.

Efter detta ville givetvis våra kanadensiska kollegor utmana oss på riktigt. Is. Skridskor. Klubba. Puck.
Som jag såg det skulle vi åter igen bara bevisa att vi svenskar kan det där med hockey. Vi gick in till stan för att hyra skridskor och klubba. 20 minuter och 35 dollar senare var vi redo. Vi tog oss tillbaka till lägenheten för att tejpa klubbor och hälar. Uppladdning med Red Bull och "hockeymusik". Sådan musik som spelas i pauser och vid mål ni vet. Nu skulle vi fan visa dom. Let's get ready to rumble!
Och vi var inte dåliga, absolut inte sämst. Men, vi var inte bäst heller. Det fanns vissa killar, och en tjej, som visste hur man gjorde. Nu vill jag verkligen inte klanka ner på tjejer, men jag har aldrig spelat hockey mot en tjej som lirar skjortan av mig. Förlåt, jag menar, jag hade aldrig gjort det, nu har jag. Herregud. Här var det fart under grillorna.
Detta var för mig en av de roligaste kvällarna hittills i Kanada. Känslan av att lira hockey i Kanada, med Kanadensare. Jag åkte runt med ett stort leende på läpparna. Tills dess att det andra laget gjorde mål. Man är ju inte mer än människa. Matchen var allvarlig, men inte för allvarlig. Efter två matcher var ställningen 1-1. Förlängning. Först till fem mål och sidbyte efter varje mål. 5-4 blev ställningen i förlängningen, och jag vet inte om jag ens behöver nämna att mitt lag vann. !

Kan bli match ikväll igen, innan vi måste lämna tillbaka grillorna. Canadians vs. the Swedes!


Ibland behöver man vila, speciellt när man inte lirat på ungefär två år


Madison Square Garden, även känd som "Banff Spring's rink"


Åk bättre

Jon






Kommentarer
Postat av: Josefne

Haha va roligt! Och spela utomhus med. :) Bra att du visade var pucken (skåpet) ska stå!

2011-01-12 @ 08:59:56
URL: http://macarons.blogg.se/
Postat av: Pontus

Verkar ju sjukt skoj:) Men hur många svenskar är ni som jobbar i sunshine?

2011-01-13 @ 00:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0