Kicking Horse!

Godmorgon, Middag eller Kväll beroende på vart i vår stora värld du är. För mig är det kväll och jag sitter i lånkalsongerna och utverderar denna dag. Vi bestämde oss igår nämligen för att åka till Kicking Horse som ligger 15mil från Banff. Efter att ha vaknat för tidigt så kom vår kolega Grady och hämtade upp oss 7 i morse och sen bar det av.

När vi väl kom fram visade sig att Gondolen (Som behöver vara öppen för att du ska kunna nå 90% av systemet) var stängd pga hård vind, Åre flashback...Japp.

Men vi kom inte dit för att åka hem utan tog på oss grejerna köpte liftkort och gav oss ut med förhoppningen att gondolen skulle öppna senare. Några åk senare var det lunchtime och när vi satt och mumsade i oss våra burgare så kom bestedet, Gondolen var öppen!

Väl uppe på berget var sikten skit och det blåste på ordentligt, Men väl nere i skogen så hittade vi massa rolig snö! Och tro det eller ej jag har gjort en film om dagen. Check it out! och inge dumma kommentarer om min redigering jag är ju rookie på detta!



Kicking Horse 2011/01/12


På återseende
//Jake

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er!



Det är tur att man inte är med i backarna, det ser farligt ut. Ni måste vara försiktiga. Vi vill inte åka så här när vi kommer, lova att du inte drar med oss på något sådanthär. Antar att det finns backar som passar oss också.

Há det riktigt bra och va rädda om er

Kramar till er från Jonathans mamma

2011-01-13 @ 12:08:31
Postat av: Johanna

Akta träden pojkar! Shit va ni verkar ha kul.Det blir väl kul när mamma kommer och ska åka puder:) va rädda om er. KRAMAR

2011-01-13 @ 13:41:09
Postat av: Mamma ANN

Hej på er galningar!

Jacob du skriver att du är ingen rookies på att fixa film.Men det tycker jag så jag har följt era åk med spänning fy vad det ser läskigt ut!!!

Men varför är ni inte där det fins pistade backar!

Svaret vet mamma Ann för där har du aldrig befunnit dig åker du direkt in bland gästerna på resturangerna också???Hej jag är skidlärare men har lite brottom!

Snö ja de4t har vi hemma också kan ni tro just nu 15 cm!!!!!

Kram Mamma ANN

2011-01-13 @ 20:13:35
Postat av: Ingo

Aningen bättre än skogis måste jag erkänna

2011-01-16 @ 10:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0