istid

I dubbel bemärkelse. Termometern visade -36 grader celcius i morse. Men inte nog med det. I onsdags spenderade vi två timmar på is. Curling i Kanada. En sjukt rolig hobby, för jag har svårt att kalla det för sport, då man varken blir svettig eller använder boll. Men hur som helst, grymt roligt.

Kylan har gett mig en smäll på käften skulle man kunna säga. Jag är allt annat än kaxig för tillfället, men jag hoppas att mycket sömn och många piller och någon form av härlig dröm ska göra att jag vaknar pigg och taggad till jobbet imorgon. Temperaturen ska stiga till imorgon och det är drömmen för oss.

Två dagar i rad har gondolen upp till berget stått still på morgonen, och inte öppnat förrän 11-tiden, då den inte fungerar vid -29 eller kallare.


Kylan vs. jonte: 1-0, imorgon hoppas jag på 1-1.


Ser ni hur det blänker? Jake som borstat


Osäker på om just denna stenen satt i väggen, eller inte orkade hela vägen fram..


Vana skid- och snowboardlärare fick vara elever för en kväll.


Phil lägger upp taktiken


Så här spenderade jag min fredagkväll


åk bättre!

Jon

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Fy fabian vad kallt, här känns det som vår i luften, härligt efter en så lång vinter.



Há det så bra killar

KRAM Lisbeth

2011-02-26 @ 10:00:52
Postat av: Amanda i Växjö

Klart man måste spela curling i Kanada, där är det ju jättestort. Jag älskar den sporten så blir avis på er! :) Vilka underbara bilder ni tagit på bergen men fy så kallt, blir nog varmare snart. Ha det gött nu!

2011-02-27 @ 10:18:50
Postat av: Johanna Claar

Brrr fy fasiken va kallt.

Jag är inte avis.

Hoppas ni har det bra.

Kramar

2011-03-02 @ 21:34:12
URL: http://missclaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0