who says

Hösten. Transportsträckan till vintern är definitivt här. På söndagsmorgonen när jag skulle cykla hem från en skön kväll var det is på sadeln. Klockan hade slagit 02.30 för en stund sedan, jag frös och jag var trött. Men. Under kläderna och bakom tröttheten fick själen ett vintertecken. och då mår min själ bra. Vintern är på väg. Tiden går fort nu, det som var fyra månader sedan är nu mera endast 7 veckor. Och förhoppningsvis springer de sju veckorna iväg ganska snabbt. För när de är borta, sätter jag mig på ett plan och flyger över den stora sjön i väster och mot de klippiga bergen. Här ska åkas skidor! Varje gång något är jobbigt eller tråkigt. Slänger jag en tanke till "the rockies" och då blir det mycket lättare direkt. Något som hjälper är jobbet. Övertid innebär många timmar på jobbet och mindre timmar hemma. Tiden går fort och pengarna rullar in. Fint det.

Nu börjar Gumball 3000 med Erik och Mackan. Ett program som absolut inte får missas. Det är helt fantastiskt!

Imorgon ryker lejonmanen. Ryker kanske är fel ord, men den ska ansas, och det ordentligt. Kan tänka mig att 7-8 centimeter åker av. Ångest. Jag har för tillfället långt ifrån en fin frisyr, men va fan (som Johan Falk hade sagt). Jag gillar mitt hår!

Ski Better
/Jon


Kommentarer
Postat av: Pavel

HAHA! Johan Falk! Vilken Hjälte!

2010-11-04 @ 20:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0