white sky

På news feed kan man läsa om att det faller snö lite överallt runt om i landet. Allt ifrån skåne i söder upp till de norra delarna av vårt avlånga land. Som alla vet är snön som faller här nere inte här för att stanna, men den ger ändå en fantastisk härlig känsla av att vintern är på väg. Hösten blir lite ljusare.

Jag har precis kollat på Berg flyttar in på tv4play, när Carina flyttade in hos Anja Pärsson. Carina Berg är för övrigt helt fantastisk. Och det verkar ju som att Anja har det rätt bra nere i Monaco. På lördag är börjar alpina världscupen. Äntligen. När den börjar är vintern nära. Klockan är redan ställd på 9.45 för att inte missa första åket. Som svensk hoppas jag givetvis att det går bra för svenskorna. Men. Lindsey Vonn. Hon får gärna vinna allt hon ställer upp i.  Jag vet inte var det är. Något är det i alla fall. Kan inte annat än att avguda henne.
Om fem veckor flyttar jag till Kanada och Banff. Om sex veckor är det världscupen i Störtlopp i Lake Louise, som ligger ungefär 6 mil ifrån Banff. Förhoppningsvis är jag där och stöttar svenskorna, och Lindsey Vonn.

När jag tänker snö, tänker jag ofta alperna. En bussresa (eller bil), liksom den vi gjorde med Skidlärarlinjen för två år sedan, ja, det är nästan exakt två år sedan nu. Man tar ett skönt gäng, en stor buss, några klassiska filmer, så som Snowroller. Sen åker man ner mot österrike eller vilken land man nu väljer att bränna lagg i. Det jag vill komma till är att jag utan större tvekan älskar skidåkning. Men, det är inte bara skidåkningen som är grejen. Det är resan ner. planeringen. längtan. spänningen.

Sometimes it's about the trip, not the tricks.

Ett härligt uttryck som verkligen säger det jag försöker skriva här. Bara det att jag använder betydligt fler ord.
Jag gillar att stå i bilkö på autobahn, jag gillar att käka kvällsmat på ett autobahn hak, för att närmare tio timmar senare käka frukost på ett annat autobahn hak. Jag gillar att efter timmar i bilen eller bussen så känner man, och senare också ser man att bergen närmar sig. Alla är så taggade. Man vill inget annat än att slänga på sig pvc-stövlarna och trycka i dessa i bindningen och kasta sig ut för branta, snötäckta sluttningar i form av skidbackar. Känsla!


Ski Better
/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0