trailers. teasers. making of. journeys. documentaries

 

Det finns mycket bra att kolla på på freeride. Tur är väl det. Min skidabstinens är nära extrem för tillfället. Jag drömmer om att åka skidor på nätterna. Drömmer även att Cissi Forss, skådespelare, flörtade med mig samtidigt som hon serverade en burgare på McDonalds. Drömtydare någon? För övrigt finns det andra hamburgerrestauranger att äta på. Andra skådespelare att drömma om också. Men tydligen var det Cissi och McD. som jag ville drömma om. Det var förra natten. I drömmen som utspelade sig på natten mellan lördag och söndag var jag i Hemsedal och agerade skidlärare. För en elev som jag faktiskt varit skidlärare för på riktigt. Dessutom hängde jag med den familjen i en vecka. Träffade hemsedal-säsongare och även lite annat skidfolk. Det är fantastiskt hur man kan drömma.

 

Utan freeride vore kvällarna något mindre trevliga. Och suget efter snö skulle bli jobbigt. Nu vet jag inte om massa kort-filmer och en och annan dokumentär minskar suget. Men det är kul att kolla på.

 

Det blir inte mindre jobbigt när norra Sverige har fått snö. Då undrar jag lite så här: -Varför i helvete bor jag i södra Sverige?

Läser även om skidor/snö. Fast lite historia inblandat också. Det är så klart Olle Rimfors Skidfärd som ligger på nattduksbordet. En fantastisk bok om skidgurun Olle och hans skidliv. Ett hett tips faktiskt.

Hur många vill ha freeride som iPhone App.? räck upp en hand!

(jag räcker upp handen)

 

 

 

Ski Better

/Jon.


Kommentarer
Postat av: Fabian Rimfors

Filmtips!

Kul att boken om Olle Rimfors ligger på nattduksbordet. Om det skulle kunna hjälpa dig att dämpa abstinensen så finns det lite nya, eller snarare riktigt gamla, skidfilmer upplagda på hemsidan som hör till boken: www.ollerimfors.se. Filmen "Igloo" har du kanske redan sett, men filmerna "Lapplandia" och "Slalom" är nästan minst lika bra. Förstår förresten vad du menar med skidabstinens.



So long!

2010-10-04 @ 13:47:52
URL: http://www.ollerimfors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0