cold war

Har förlorat min sushi-oskuld. Min inställning till denna maträtt var allt annat än bra. Varför äta rå fisk när man kan äta tillagad fisk? Men, det var faktiskt inte så tokigt. Jag åt väl kanske inte det allra "råaste", jag åt rätt milda bitar. Men jag ska inte säga att det smakade illa. Jag älskar absolut inte sushi, men det är ätbart. Jag kan redan nu säga att det inte var sista gången.  På vägen hem, runt 9pm gick jag in på liquid store och köpte lite öl, så nu sitter jag och dricker en Molson Canadian lager beer. Awesome.

Idag har vi varit i Lake Louise och kollat på världscupen i Super-G. Inte varje dag man gör det.
Trans-Canada Highway heter vägen som vi tog, det är Kanadas största motorväg som går från öst till väst. Och eftersom jag är i Banff National Park, är det ganska mycket djur här, så vilststängsel finns. Men för att djuren inte ska vara tvingade till en sida av vägen finns det djurövergångar. Både broar och tunnlar, så att de kan vandra fram och tillbaka hur de vill. När man byggde den första var man inte riktigt säker på att djuren skulle gå över, så det var med stor glädje man fick se det första djuret, som var ett murmeldjur, gå över. Nu var ju broarna mest till för de större djuren, så man vågade inte riktigt ropa JA ändå. Det var först när man såg en flock vargar gå över som man byggde fler och tydligen har man tagit denna idé till andra delar av världen också.

Jag har sett mitt första vilda djur i stan med. Ett rådjur stod på en tomt i centrum och käkade gräs, ganska häftigt faktiskt.

När man går i centrum (downtown) så blir man lika förvånad varje gång man ser en taxi, för de ser ut precis som polisbilar. Vita med blå text. Typiska bilar som man sett på amerikanska filmer med. Så troligtvis hjäler det till att lura mig med.

Jag har flyttat ut från Adrian och Linas lägenhet, den var lite väl liten för att bo tre i. Så jag hittade ett Bed and Breakfast, utan breakfast, ungefär 2 minuter gångväg därifrån. Jag bor på övervåningen i ett hus, under mig bor en familj. Jag har väl ungefär 50 kvadrat, två dubbelsängar, egen dusch, tv, kyl och internet. För detta får jag casha ungefär 280kr/natt. Det billigaste jag hittade utöver detta var ett hostel för 210 kr/natt, men då skulle jag dela rum med 5 andra, så jag tvekade faktiskt aldrig på detta.
Jacob kommer på lördag så då får han flytta in här med i två nätter innan vi flyttar till Staff Acc, där vi ska bo i vinter. Creds till Adrian som prutade ner det 30$/natt (180kr)

Ska försöka stanna uppe ett par timmar så jag blir av med min jetlag. I natt vaknade jag vid 12, 3.30, 5.15, 7.30 och till slut 8.45. När man vaknar upp i Banff så känner man sig ganska bakfull. Luftfuktigheten är så låg här, så munnen och halsen är torr likt dagen efter en fest.  Tips är att ha en vattenflaska redo.



Störtlopp i Lake Louise


Restaurang och skidshop


Undertecknad, en glad sådan.


Skating victoria's glacier.


Victoria's glacier


Rådjur (eller något liknande) mitt i byn.

Jag har det bra!

Ski better, ski dee... Just ski!

Jon

Kommentarer
Postat av: Michaela

Du ser ju ut att ha det hur bra som helst :) åh vad fuskigt!

2010-11-29 @ 17:03:14
Postat av: Mariana

Åh, vilka fina bilder o vilket privilegium att just jag får läsa! -14 grader idag, det knarrar under fötterna =0)Kram!

2010-11-30 @ 07:44:56
Postat av: Richard

Tja brush.



Ser ut som att du trivs. Maila inte min hotmail. Den läser jag aldrig utan använd: [email protected] istället. Det var inte den anläggningen jag tänkte på men jag känner igen Shopen o Restaurangen bakom dig så nu vet jag vart du är. Måste tänkt på SunShine... Ha det nu så gott och va rädd om dig. Jennifer och Isabelle hälsar. Kram

2010-11-30 @ 16:53:27
Postat av: Pontus

Fan va gøtt det verkar. Gillar sista stycket, med torkan i halsen. Bådar ju gott før fint puder då:)

2010-12-01 @ 00:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0