beds are burning

Antligen framme. 23 timmar dorr till dorr. Det ar Hestra-Banff det. Mitt aventyr har borjat, och an sa lange har det gatt hur bra som helst. Liten forsening i Goteborg ar allt. och det drabbade inte mig da jag hade over fyra timmar att sla ihjal pa Frankfurt Airport. Efter den for sena timmen rullade vi ut pa startbanan, men vi startade inte, vi akte sakta sakta hela banan. Da en skon Goteborgare (vem annars?) slanger ur sig. Vi tar landvagen ner eller? Ut pa vag 40 och sedan E4an soder ut. Kanske inte later sa kul nu, men da garvade jag, och det var jag inte ensam om.

Frankfurt var inget speciellt. Ett McDonalds besok och en rundvandring bara. Sen vidare mot Kanada, nar jag skulle boarda planet satte jag mig i vantsalen, brevid satte sig ett gang pa fyra personer, tva var val runt 50 och tva runt 70. Da slanger den 70ariga damen upp sin iPad. Sa skon!

Pa flygplatsen i Calgary skulle jag igenom tullen och visa mitt visum och grejer, jag fick visa mitt pass for tre olika poliser och det var lite fragor hit och dit. Vart jag skulle bo osv. Men det gick bra och dom slappte in mig. Bagaget hade ocksa hittat till Calgary. Inget att klaga pa hittills. Men jag har ju inte varit har sa lange heller.

Nu ska det snart sovas lite, klockan ar 9.42 pm, och hemma ar den val 06.00 pa morgonen. Lite trott!


Ski better, ski deeper

Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0