The world´s greatest

Första dagen i byn som kommer vara mitt hem de närmaste månaderna. Känns mycket bra. Jag är övertygad om att jag kommer trivas här. Huvudgatan som heter Banff Avenue kan på ett sätt jämföras med mogatan i Hestra, de båda är ungefär lika långa, om man räknar Isaberg-preem. Men det är nog den enda liknelse jag kan hitta. Här går en fyra filer bred väg, två filer åt vardera håll. Utmed the avenue ligger hotell, skidbutiker och andra butiker. I ena änden av huvudgatan rinner det en ganska stor flod, ungefär 30-40 meter bred och i andra änden går Trans-Canada Highway, som är Kanadas största motorväg från Toronto-Vancouver, om jag fattat saken rätt, en resa som skulle ta drygt 45 timmar med bil.
Jag har varit runt i centrum och tittat lite i butiker samt fotat lite. Det är riktigt fint här med bergstoppar runt hela Banff, vart du än tittar. Tyvärr har jag inte internet på min dator och bilderna är där, så jag lägger upp de en annan dag.
I två butiker finns HESTRA handskar, kände mig genast som hemma när jag såg en monter med handskar inne i butiken som jag antagligen kommer att älska. Banff Ski Lounge. Grym butik, sköna folk som jobbar där inne, och verkar vara bra häng där med. Jag var inte så sen med att berätta för dom att jag kommer ifrån Hestra, och jag var mycket välkommen att hänga hos dom samt använda deras internet. Butiken satsade en hel del på Svenskt då de förutom Hestra även hade POC och Kask.
Inga djur syntes idag på min lilla promenad genom skogen och ut på lite fält, men förhoppningsvis en annan gång, ska tydligen vara vanligt att se älgar och hjortar där.
Banff är den största staden som ligger i Banff National Park, och här finns massvis med olika djur, så som björn, varg, olika hjortar, järv, prärievarg och andra djur. Googla för att få veta mer :)
Ski better, ski deeper.
jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0