Live forever

Sista torsdagen. Nu återstår endast fyra dagar på kneget. Det känns både sjukt och helt fantastiskt. Om en vecka drar jag. Känns inte länge sedan jag tänkte "ahhh nice bara tre månader kvar" Och nu är jag inom en snar framtid där. 

Sunshine Village har i detta nu fått hela 81 centimeter snö. Och anläggningen har inte öppnat än. 81 centimeter, det är vad jag skulle gissa att Åre fick på hela förra säsongen. Kan nog bli en bra vinter detta.

nu har jag blivit lite av en sån jag inte skulle bli. Bloggar, uppdaterar facebookstatusen flera gånger i veckan, och nu även twitter (@jonathanclaar). Kör gärna follow där, ska försöka uppdatera den ofta.

Har på senare tid fått frågan om jag inte är nervös. Mitt svar är helt sonika nej. Och mina argument lyder som följer. Jag ska ju bara hoppa på ett plan och sen ska jag åka skidor. Varför skulle jag vara nervös inför det?
Lätt att säga nu kanske. Faktum är att jag inte är nervös. nu. Men jag lär väl bli.
Det är väl klart? Jag ska till ett land som jag nästan inte varit i, (två dagar när jag var 11 år). Jag vet inte hur jag ska bo, jag har pratat med min arbetsgivare på telefon en gång, jag vet inte hur jag tar mig från flygplatsen till stan där jag ska bo. Jag vet inte vart jag ska bo första natten. Hur stort är Banff? 
Alla dessa frågor, men samtidigt. Banff har mer snö nu än Åre fick på en hel säsong.
Hur ska detta inte kunna bli bra?
Oddsen är med mig denna gång.

Die young, as late as possible.

provpackning på schemat.

Ski Better

/jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0