the kingdom border

Då har bloggen fått lite färre ägare, nu mer är det jag, Jonathan Claar, som kommer att skriva, framtiden får avgöra hur mycket jag orkar, och vill.
För tillfället befinner jag mig uppe i Riksgränsen där jag imorgon ska börja ISIA kursen. En kurs jag nog skulle förklara som en tur- och offpistguidningsutbildning. Mer än så vet jag egentligen inte. Det jag vet är att jag inte hade all utrustning som behövdes, men sköna människor har lånat ut, och sen har vissa affärer i Åre tjänat lite pengar på mig, då vissa saker har behövts inhandlas. Men det är förhoppningsvis saker jag kommer ha nytta av i framtiden.
Det är första gången som jag är i Riksgränsen och jag gillar stället, utan att ens testat åkningen gör jag faktiskt det. Mysigt, litet, lätt-tillgänglig offpist och sköna människor. Jag bor i personalboendet tillsammans med Daniel Rönnbäck och hans kompis Jon. Riktigt sköna. Dagen har spenderats genom lite fika, häng, bastu, några öl och nu blir det Potatisgratäng och Lövbiff till kvällsmiddag. Ska bli riktigt gott. Imorgon blir det det lite åkning innan vi på eftermiddagen drar oss mot Abisko, där vi ska bo under ISIA. Åkningen, och toppturerna kommer antagligen äga rum både i Abisko och Riksgränsen under veckan, eftersom jag inte åkt på något av ställena ska det bli kul att testa lite ny åkning.
Efter veckan kommer det upp lite duktiga skidåkare, för att göra upp om titeln Nordisk Mästare i extremskidåkning. Jag själv vill inte vara med och kriga om titeln utan ska bara vara där och titta, lära, och njuta av grym åkning. Flera av världens bästa åkare kommer att köra. Awesome!
Jag ska försöka uppdatera oftare än vad bloggen uppdaterats i vinter, vilket antagligen inte kommer bli så svårt. Men just under denna veckan kan det bli lite problem med internet, så jag lovar inget. Men jag ska försöka. Ska även försöka få in lite bilder, men har ingen kamera med mig så vi får väl se hur det blir med det.
Ski Better!
/ jon

Kommentarer
Postat av: Tove

Är det sant att riksgränsen ligger högst högst upp? Och tänk vad mycket mer man skulle hinna diskutera om med Daniel under en kväll om han inte var från Lule.

2010-05-08 @ 23:02:42
URL: http://tovetovetovetove.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Nej det är inte helt sant, det ligger dock väääldigt långt upp. asså nordväst om kiruna, så det går inte komma sådär jävulskt mycket längre upp, men ungefär 7-8 mil längre upp, men då får man åka inåt landet först ;) jag kan säga att jag har ungefär 200 mil hem till Hestra ;)

2010-05-09 @ 22:34:36
Postat av: tove

sjukt ändå. och jag som tycker att ljuset är fantastiskt här nere..

fast nu är det faktiskt mörkt till slut. men om en månad, då är det sommar och ljust jämt:)

2010-05-09 @ 23:28:45
URL: http://tovetovetovetove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0