photo update

Idag gjorde vi den första toppturen, en tur på ca 950 fallhöjdsmeter. Den tog ungefär 4 timmar, med lunch och åkning ner tillbaka till där vi startade. Helt okej för att inte vara så vana att springa upp med stighudar. Jag kan ärligt erkänna att det var ganska jobbigt, men nu i efterhand är det skönt i benen efter ett ordentligt träningspass. Beach -10 lixom! Hellre detta än att dra ut och löpa lika länge.

Imorgon börjar dock det riktiga provet. En tredagars topptur, två nätter i stuga ute på fjället. Beroende på väder och vind får vi se hur många toppturer det blir under dessa dagar. Idag har vi i alla fall inhandlat mat för de tre dagarna. Det ska bli intressant, roligt och väldigt jobbigt. Blir ju lite svårt att använda Internet och telefon där ute, vi har med oss satelit telefon om det är något viktigt. Nummer till den vet jag dock inte. Och jag kommer inte kunna använda den för några sociala telefonsamtal. Så med andra ord, så om ni vill något så får ni vänta till lördag eftermiddag.

Här kommer lite foton från dagarna här uppe. Fotograf är Daniel Rönnbäck.



Tåget rullar in i gränsen


Träning på att söka med transceiver


Topptur nr 1. en tur på ungefär 950 fallhöjdsmeter. Sol på vägen upp, flatljus och "storm" på vägen ner.

Jag fick tyvärr skavsår efter 400 fallhöjdsmeter. Dick är där och opererar.


Pelle (den snabbe) sitter och chillar medan blomman går upp sista biten.


Daniel på toppen.


Äntligen lite åkning utför, enligt min analys kan jag hitta en lätt sittande stil..


Ski Better
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0