offpist guidning

Efter två dagar med bluebird och vindstilla i Riksgränsen visade sig idag molnen, tyvärr. Dimma, stark vind och en viss del kyla gjorde besök i gränsen idag på morgonen.
Men framåt lunchtid lämnade de oss och det var bara vi, och den blåa fågeln. Okej, vissa moln stannade kvar. Men dagen blev till slut riktigt fin. En dag som spenderades utanför pisterna. Annat är väl i och för sig ganska svårt här, då det inte finns särskilt många pister, utan mestadels offpist. Idag gick vi igenom hur man ska tänka och agera när man kör en offpist guidning. Fick några trevliga åk, bland annat på ängarna och även sadeln ner från Nordals.

Imorgon ska vi göra den första turen på kursen. Vi ska upp på Loktacohkka (samiska), en tur som beräknas ta ungefär fem timmar. Återkommer imorgon om hur jobbigt det var. Men skönt att jag har fixat randoné pjuck i alla fall. Känns som badtofflor jämfört med vanliga pjuck.
Och trots att det kommer vara jobbigt, så ska det bli riktigt kul, så jag ser fram emot det.

För övrigt anser jag att alla bör skaffa skype. Ett program som inte är alls nytt, utan gammalt och väl beprövat. Skaffa det, om du inte redan har det. Sen kan du väl skriva vad du heter på skype, eller adda mig, mitt skype-id är:
jonteclaar

Se till att skaffa det så man kan snacka lite skit när man är uttråkad :)

Nu blir det en dusch och kanske några minuter i bastun.

Ski Better!
/jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0