home sweet home

Efter ungefär 48 timmar hemma i Hestra får jag nog erkänna att det är ganska skönt att vara hemma. Visst, det är absolut inte samma sak som Åre, eller som nu Riksgränsen var. Men det är ändå skönt, kul även att träffa kompisarna här hemma.

Fem dagar i Riksgränsen skulle ju ha blivit säsongens dagar, men så blev det tyvärr inte. Konstant dimma och vissa dagar med regn gjorde att NM (Nordiska Mästerskapen i Extremskidåkning) inte kunde köras som det skulle. Det skulle ha varit ett kval och tre final åk, nu blev det istället endast ett kval åk, där Wille Lindberg och Janette Hargin segrade i Herr respektive Damklassen. Utan tvekan värdiga vinnare som körde stort och hårt. Kul att se! Hade dock gärna sätt några fler åk, på lite svårare ställen för att få se vilka som verkligen kunde köra på hårt och stort, och flippa lite klippor osv. Men vädergudarna ville inte vara med och leka, och då blev det som det blev.

Nu är jag som sagt hemma, och jobb har jag inget förrän början av augusti, så nu väntar ett ganska långt sommarlov.. Får väl se hur jag ska fördriva tiden. Men om ni har några förslag så är dessa väldigt välkomna.

Ski Better!
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0