Vemdalen plus annat!

Hej alla trogna läsare.

Nu var det ett tag sen sist.. vad har då hänt sen jag skrev förra gången?
Jag var som jonte skrev i förra inlägget i Vemdalen en helg å hälsade på. Mina päron samt en annan familj var där på semester.
Fick åka 2 dagar med min kompis johan (som hör till den andra familjen) å jag lurade ut både honom och min far på roliga äventyr i offpisten!
sista dagen (söndag) när de andra skulle åka hem åkte jag med Cilla som oxå var i vemdalen. Hon skulle hälsa på några kompisar och vi tog några åk tillsammans innan vi åkte tillbaka till Åre. ca en halv dag! ^^

Måste berätta att resan var kanon! Jag hade jättetrevligt plus att det aldrig är fel att bli lite ompysslad av sina päron.  ;)
Varför blir man alltid lite yngre när man är med dom? kommer det vara så även när man är 30? att när man träffar sina föräldrar så blir man ett barn igen som inte kan göra något alls själv, trots att man bor själv å allt.. skumt. men skönt! det är ju synd att klaga.

Under den här helgen i Vemdalen kom det ca 35 cm snö medan jag var där, vilket resulterade i mycket offpiståkning och säsongens skönaste åk. Vi hittade helt orörda repor som dock krävde att an stakade tillbaka längs vägen i 1 km men det var det värt! midjedjup puder i brant gles skog samt som sagt 35 cm löst uppepå. inte så dåligt!

v 10 har nu varit och sportloven är förbi för den här gången. just sista veckan där var väl ingen höjdare vädermässigt eftersom det var plusgrader och mycket av den dyrabara snön i Åredalen försvann. nu har de dock fyllts på lite igen och denna veckan, v11, har bjudit på ett strålande väder vilket oxå märks i bokningar. Jag har helt plötsligt fulla dagar på privat. mitt schema ser ut så att jag har snögubbar (nybörjare 4-6 år) första passet. 9.15 till 10.45 å sen resten av dagen har jag privatlektioner.


Så mycket mer har jag inte att berätta förutom att jag förra veckan, v10, som var veckan efter att ledningen sagt att det är nolltolerans mot alkohol i skidskolan nu, firades med 4 dagar utgång =)

nej lugn mamma de enda dom menade med nolltoleransen var mot dagen efter, man får inte vara så full att man inte kan utföra sina arbetsuppgifter på ett respektabelt sätt. man får heller inte lukta alkohol dagen efter. med andra ord vanligt jäkla sunt förnuft. töntigt att man ens måste ta upp en sån grej.

Men utifrån vad jag hörde var det efter en speciell dag när många var ute å många blev alldeles för fulla som ledningen kände sig tvugna att ta upp en sån grej. jag var dock inte hemma den dagen så jag har inte tagit åt mig ett dugg. jag var nämligen i Vemdal'n då!! :D

Peace out! // Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0