Varmt i Åre nu?!

Hej Kylan har nu nått Åre på riktigt, Det är i skrivande stund -29,9 grader enligt våran temp och i skidskolan idag var det -27 på morgonen för att sen "bara" vara runt -20 vid lunch. detta deder till att det är svårt att hålla i någon bra skidskola och barnen är säger ofta orden "-Förken jag är kall" efter typ 10 minuter.

Detta ledde dock till att vi gick in och värmde oss, Jag fick läsa en saga för mina snöstjärnor och sen målade i lite. Jag fick inte mindre än 3 teckninar!



Vi har alla skaffat pjäxvärmare, och jag hörde i dag att dessa var slut i hela byn. Så shit va glad jag är att jag han köpa ett par, mindre kul att ena inte riktigt funkar och vi är alla överens att det dom utlovar på förpackningen inte stämmer riktigt för mina höll värmen i dag i typ en timme och inte 15 timmar som dem skulle. men men det är bättre än ingeting!!

Jag och Jonte har i dag också skakat hand på att vi ska ge Skidlärarexamen ett vettigt försök, Vi vill båda utvecklas och examen är ju slutmålet som vi vill nå så fort som bara möjligt. Det känns väldigt skönt att vi kan göra det tillsammans eftersom vi då kan hjälpa och sporra varandra till max!

Så nu väntar massa plugg inför provet som äger rum om drygt 3 veckor!

Håll tummarna för oss är ni snälla!

Vi hörs lite senare i veckan // Jaik

Kommentarer
Postat av: Peppe

Skön blogg =). Tack för länken jaik. Har nu lagt till den i bokmärksfältet.



Är det bara till dig barnen säger "fröken" eller är även jonte? han har ju långt hår så han är ju mer lik en kvinna än du.



Pjäxvärmare vore något för mig också... vi har fittekalt här med. peace!

2010-01-06 @ 17:33:29
Postat av: jaik

Nice peppe!



Ja du dom kallar oss båda fröken. Jag brukar låta dom göra det med, inte så att jag säger "kom till fröken alla barn". men jag rättar dom inte, det gjorde jag nämligen i somras när vi hade golfskola och jag blev till slut kallad magister-Jacob hela sommaren.



Försöker undvika det nu :P

2010-01-07 @ 16:14:28
URL: http://skiersright.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0