Studentvecka!

Hej,
det var ett tag sen jag personligen skrev och vi på 2:an uppdaterade bloggen överhuvudtaget..
Så jag tänkte att nu medans mina otroligt roliga roomates pluggar examen så kan jag ta min tid till att göra tillvaron lite roligare för våra ofantliga mängder läsare.
På tal om det så såg jag på aftonbladets hemsida att det har 5 miljoner unika läsare varje dag!!! ungefär som vi. :P

Jag har väl inte så mycket att bertätta just för tillfället förutom att kylan äntligen släppt sitt iskalla grepp om åredalen, numera är det bara mellan 8 och 15 minusgrader. Vilket känns som en värmebölja efter veckorna som varit.
Jag måste även berätta att jag har sett min första förfrysningsskada som faktiskt blivit svart och kroppsdelen, som tillhör en tapper skidlärare i Duveds fantastiska crew, kommer enligt hälsocentralen att trilla av och tills dess är han förvisad  fråj att jobba utomhus.

Det är fruktansvärt lugnt i skidskolan för tillfället på alla 3 områden och de gäster som kommer är antingen ryssar eller från baltikum så lektionerna kan se aningen intressanta ut eftersom dessa gäster kan otroligt lite engelska.. men de är lika nöjda för det.. pigga å glada. vi som skidlärare håller minen och gör allt för att bli förstådda med hjälp av teckenspråk och liknande.


Studetnveckorna har börjat och de är även min hiss i dagens blogg. Så mycket fina tjejer har kommit till byn och det är skönt att se att åre börjar bubbla till liv. :)
Såg förövrigt en av de söstaste tjejerna jag sett på länge på coop i måndags. Jag och Jonte hade svårt att bestämma mat eftersom tankarna hela tiden strävade iväg till annat.. Roooommpaaa!

Dagens diss är förkylning som jag nu haft i ca 2 veckor som inte riktigt vill släppa sitt grepp. har inte haft feber någonting alls men har lite irriterande rethosta med mera.. väldigt jobbigt eftersom jag blir trött så fort jag anstränger mig lite.. trots de är det inte lätt att sitta still i åre.. det finns så mkt man vill göra när man väl är ledig.. får se om jag lyckas bli helt återställd till timbuktu som spelar på bygget på torsdag. =)

Vi hörs! / Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0