Nyår: smatterband!

Idag är det ett nytt år! Nämligen 2010. Gott nytt år allihopa som läser denna blogg. =)

Vi har lite att ta igen på vår blogg och vi börjar med det mest aktuella.

I god tro inhandlade Jacob vad han trodde var tigersmällare... men ack så fel han hade..
både förpackningen och expediten försäkrade jacob om att det var riktiga Smällare och att knallarna var kraftfulla.

Som ett litet barn på julafton öppnade Jacob paketet, och vad fick han fram...
jo ett smatterband.. kan ni förstå besvikelsen som speglades i hans ansikte..
en par puffar som knappt kan räknas som smällar och lite ljus på det.. det var vad han hade betalat för.
Det kan jämföras med ett värmeljus och någon som sitter och knäpper med fingrarna i bakgrunden.

Nu var det ju även så att Jacob inte nöjde sig med att köpa ett paket.. nej utan han köpte 6 st!!! med 20 stycken i varje. Så nu är vi kittade hela vintern.

Trots storleken på dessa små substitut skapde de ändå en del problem på det nya året.
Vi får hoppas att denna lilla förseelse hör till 2009 och att när alla vaknar i morgon bitti med en skön betongkeps på skallen att detta ska vara glömt och förlåtet.
vi hade iaf roligt åt det så här i efterhand.


Vi tycker att det är fantastiskt intressant med folk som skulle välja att starta det nya året med ett slagsmål.
Hur fan tänker dessa personer?



Vad som mer har hänt här på våning två är att jag förundras över hur velig Jacob kan vara när det gäller kläder, dessutom tycker vi det är en aning jobbigt när han påstår att vi bara kan använda samma skjorta eller t-shirt en gång per säsong. Om detta är sant har vi andra i lägenheten redan förbrukat våra chanser att inta bygget fler gånger den här säsongen.

Självklart tycker vi om vår kära Jacob, speciellt när han har lagat hela våran fantastiskt goda nyårsupé. Som vi tyvärr fick transportera i matlådor upp till blåkulla. Vi vet att han tar detta med en nypa salt och vet att han älskar oss innerst inne precis som vi älskar honom. :P




Vidare vill jag berätta om min elev jag har haft nu i tre dagar som har under våra timmeslånga privatlektioner, återberättat halva starwars för mig. Inget speciellt med detta tänker du.. alla har väl sett Starwars.. eller?
men killen är 5 år. !! :O
Får 5-åringar ens titta på sånna filmer?
Eleven är iaf helskön och har humöret uppe hela lektionen så jag är nöjd.. dessutom har man alltid någor att snacka om.. :)

Sen är det toppen med request på lördag för honom.. kanske får jag höra fortsättningen av filmen vi alla sett.. 50 kr extra i kassan. Me Like!



Jag vill slutligen tacka alla fina tjejer på blåkulla för festen! Den var toppen! trots allt som hände på slutet. Hoppas vi får komma och avnjuta sällskapet fler gånger och att alla orkar gå upp imorgon för att jobba.. själv är jag ledig och otroligt nöjd med det faktiskt. =)


ses i backen?.. nej inte i dag. // Erik

Kommentarer
Postat av: Sussi

Det låter som en livad nyårsnatt.

Försöker läsa vad ni gör ibland.

Tycker lite synd om er i kylan.

Vi har kallt även här söderöver, men inte riktigt som hos er!

2010-01-07 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0