Lock 'n Loll

Kylan i Åredalen börjar avta. Ja det är väl den hetaste snackisen just nu, "hetaste", smart!
Då tänker kanske ni att det börjar bli varmt i Åre. Tyvärr är inte fallet så, utan det börjar bli mindre kallt. Vi har fortfarande runt negativa 20 grader och det är fortfarande så man kan känna att kinderna fryser. Men, det är ju fantastiskt att det har blivit 10 grader varmare i alla fall.  Blev ett par åk idag, första lediga dagen på mycket länge och vid 10 i 9 i morse lämnade jag lägenheten för att dra mig upp emot Rödkullen. I kullen blev det en kopp Te innan det var dags att ge sig ut i Lundsrappet för att få bränna lite lagg. Grymt skönt! Blev tre åk i rappet, där vi även hann med lite skidvaneövningar, Tove visade sin fantastiska, ska vi kalla den; stavvolt. Resultatet blev ett ordentligt jubel från mig och Jonas, och en krökt stav från Tove. Jonas ville givetvis inte vara sämre och visade prov på att han är ordentligt duktig på att snurra liggandes, även här gick ett ordentligt jubel från publiken. När jag då skulle visa min sväng som innebär att man åker ut mot kanten av backen, lägger sig ned på magen och rullar ett halv varv, för att sedan åka på andra hållet kom det tyvärr inget jubel, utan ett hånskratt. Min övning var tydligen inte lika avancerad. Men kul hade jag! :)

Efter Lundsrappet drog vi till Totalskidskolans öppethus där det bjöds på varmkorv och test av sitski, skicart och biski. Lif anslöt sig till gänget, "now we were four in the wolfpack", vi körde där ett par gånger. Grymt kul.

Kul är tyvärr inte det enda man får ha här i Åre, som Jacob skrev i ett tidigare inlägg ska vi två upp på Examen senare i vinter, och Teoriprovet går av stapeln den 30e Januari, vilket innebär att vi har en hel del plugg att gå igenom. Så jag tog bussen hem från rödkullen för att sätta mig i soffan och plugga, och här sitter jag, framför datorn och bloggar. Bra jobbat Jonte.

För er som inte förstår vad som menas med rubriken för detta inlägg kommer nu en förklaring. Allt skedde igår efter jobbet. Vill helst inte nämna några namn så jag hoppas att ni har förståelse för detta.
Chauffören som skulle ta oss från Rödkullen, där vi jobbar, hem till torpet, där vi bor. Hade ett ärende på vägen, vi skulle hämta upp en liten 5årig grabb på dagis. Så tänkte vi att om vi kommer in fyra skidlärare på dagiset för att hämta femåringen så kanske han tycker det är extra kul. Det blev väl inte en så stor grej av det hela som vi hade hoppats på, reaktionen uteblev skulle man kunna säga. Men när vi är på väg ut från dagiset kommer det fram fyra små tjejer som är ordentligt besvikna på att den 5åriga killen ska åka hem, varpå den ena tjejen säger följande:
"Nu kan du ju inte åka hem, vi ska ju leka lock 'n loll i kuddlummet"
Ett sansat skrattanfall utlöstes av oss skidlärare, det var svårt att hålla minen ska jag erkänna.

Som Jacob skrev tidigare så var vi på Hoffmaestro i torsdags. Vilket jävla ös. Det var helt galet! Hoffmaestro & Chraa måste helt enkelt vara det bästa livebandet. Har ni inte sett dom live? gör det!
CHRAA CHRAA INDIAN!!

Här kommer lite bilder från dagens skidåkning


Jonas får lite instruktioner om hur en sitski fungerar.

Lif tyckte de va jäkligt ball att åka skicart!


Så här glad blev Tove av att åka sitski. Är det någon som behöver hjälp
någon gång, så snacka med Tove, hon kan till och med åka baklänges.

Peace.
Jonte

Kommentarer
Postat av: T

Inte dåligt avundsjuk man blir på er!

2010-01-09 @ 21:29:55
URL: http://tovetovetovetove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0