Catch The Moment

Jag (jonte) och min käre vän Jacob har precis kollat dokumentärfilmen "Catch The Moment" med Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist. Två grabbar som lever ett mycket jobbigt liv. Åker puder hela dagarna, och för att ha något att göra på resorna till snön tänkte dom att det vore ju skönt med lite nya mössor. Så grabbarna startade KASK.
Något för mig, Jacob och Erik kanske..fast det skulle aldrig gå, vi skulle inte komma på ett skönt namn att ha på våra mössor. Det är inte så att jag misstror vår kunskap när det gäller att virka, utan att komma på ett bra namn.

Nytt år har det hunnit bli med. Ett år som ska bli ett bra år, ett år som kommer börja med en grymt bra vinter! Snö börjar vi få gott om nu, det kom några centimeter lite igårkväll och dessutom har mycket snö drivits in med vinden. Bland annat detta och flera andra faktorer spelade in när det idag gick två laviner, en i Östra Ravin, och en i Västra Ravin. I båda lavinerna var det skidåkare inblandade, men alla klarade sig bra, med hjälp av mycket tur. Mer om detta finns på Åre Lavincenter och Aftonbladet
Mamma ringde så klart direkt hon hade hört om lavinerna och kollade så att jag lever, och det gör jag. Som skidlärare hänger vi ju tyvärr inte så mycket i Ravinerna. Utan mer i barnbackarna eller som för mig de senaste två veckorna, tottliften. Idag var väl detta bra i och för sig.

Skidlärarexamen? ja det är frågan. Jacob och jag har haft några diskussioner om vi ska, eller om vi inte ska. Vi är båda riktigt sugna på att försöka, men samtidigt är vi väl ganska osäkra på om vi kommer klara det eller inte. Teoriprovet är om en månad, så om vi ska gå upp på examen, så är det dags att börja plugga nu! Och vem är sugen på att plugga när man är i Åre och kan åka skidor istället? Inte vi i alla fall.
Men visst fan vore det fint att kunna hänga på en Skidlärarexamen-pin på jackan i slutet av vintern.

Nu sitter vi och kollar på någon form av nyårsglimtar, med det bästa från TV3 från 2009. Och just för tillfället är det Hollywoodfrun Maria Montazami som är hos läkaren och ska göra sina ben finare. Och den doktorn hade fan ALDRIG fått pilla på mig, snubben är ju typ 70+ och väldigt skakig på handen.
På tal om fina ben kom jag ju direkt att tänka på Pernillas uttalande igår. Vi behöver väl inte gå in så mycket på det, men det är bekräftat att den fulaste kroppsdelen på killarna är låren, som enligt Pernilla oftast är semi-håriga.

Tänkte nu ta fram bloggens We Like, och We Dislike. Som har blivit en dunderhit här på bloggen, vi har fått många sköna, och framför allt roliga kommentarer på detta. Så det är inget vi kan sluta med nu.

We Like: Victoria's secret fashion show 2009. Vilket program slash film kan vara bättre än detta? Det är ju bara att lägga sig i soffan och avnjuta en timmes fantastisk Show. Tummen upp! När Black Eyed Peas dessutom spelar Live så är det bara grymt!

Hur kan man inte gilla detta lixom?

We Dislike: Kalla grader, och missförstå mig rätt nu. -5, vindstilla och klarblå himmel, nej då klagar vi inte. Inte heller vid -10, då håller vi igen käftarna så gott det går, det är svårt, för jag ler så mycket när jag åker skidor, så tänderna blir lite kalla. MEN när det är mellan -18 och -28, som det har varit till och från i runt 2 veckor nu, ja, då kommer våra bittra miner fram. Det är helt enkelt FÖR kallt. Det är så kallt så att jag idag fick gå till Hansson och investera i pjäxelement (ja, jag kallar det investera, för att om det bara hade varit en utgift, så hade jag börjat gråta).  2000 spänn för varma fötter, dyrt kan tyckas, och dyrt är det. Men det är så fantastiskt värt, eftersom känseln i tårna försvinner annars efter ungefär 10 minuter.

Så, om kallgraderna kan lugna ner sig lite, och komma upp till underbara -5 eller -7, molnen kan få blåsa iväg och ledigheten kan få titta fram, då ska jag inte klaga. Jag lovar :)


Så här fantastiskt hade Jacob det idag på berget, en Jacob som idag har varit ledig. Vilket jag avundas lite, men jag har hört på ryktesväg att nästa helg ska vara helt fantastisk, så då ska jag lägga upp liknande bilder, fast med mig som modell.

Så här såg tusenmetersliften ut idag! Sweet!


En glad Jacob med Kabinstolpen i bakgrunden. SER ni hur blå himmeln är eller? Awesome!
Se även den glada Jacobs nya Sweet byxor som är grymt snygga!


Någon som flög helikopter över Åre by inatt föresten, 01.12 brummade det ordentligt utanför fönsterna här på Torpet, trodde att det var ett Helikopterrån på G igen..så jag kände mig lite som Tony i Navy CIS. Men sedan flög helikoptern iväg, och jag gick och la mig igen.

Nu ska jag avnjuta lördagskvällen på bästa sätt, frågan är bara hur. Öppen för förslag :)

Take Care. Peace
Jonte

Kommentarer
Postat av: Elin på 7:an

Kommer att bli en trogen läsare grabbar!!

2010-01-03 @ 15:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0