Leker Björnlund och Vonn

Vecka 9. Välkommen hit Stockholm. Byn är invaderad av turister. Vi drog och veckohandlade i Fredags för att slippa hänga ner på byn i veckan. Kommer antagligen inte gå att röra sig.

I veckan som gått har jag haft grupp i skidskolan. Första passet var det Smygare, det är nybörjarkids 7-11 år. Lektionen före lunch var det fräsare. En grymt rolig grupp och vi körde skog, halfpipe, skicrossbana, hoppade gröna linjen. Åkte helt enkelt bara runt och hade kul. Eftermiddagen började med snögubbar. Nybörjarkids 3-6 år, lite kämpigt men efter mycket om och men lärde sig även dessa ungar hur man gör när man bromsar, svänger och åker lift. Sista passet hade jag vuxna level 4, även kallat Svart bälte. Kul! Få analysera lite duktiga åkare och verkligen anstränga sig för att få dom att utveckla sin åkning.

Men det är ju givetvis inte allt som hänt i veckan. I torsdags var Hoffmaestro på bygget och det var en grymt rolig kväll. Dom är för jävla bra live! Ibracadabra!!
I fredags var vi ner på Parkvillan och käkade lite. Potatismos, älgfärsjärpar och gräddsås. Grymt gott, creds till Calle och de övriga på PV. Snabbt käkade vi och sedan drog vi upp till björnen för filmkväll. Vi var nog närmare 15 pers som slog oss ner i snöflingeklubben och kollade på "The Greatest Game Ever Played" Bra film, kan rekommenderas.

Lördagen spenderades i Duved. Närmare bestämt i Duveds puckelpist. Känns som att jag har ett par timmar kvar där innan jag är i nivå med Jeppe cool. Men ändå. Grymt kul och det kändes bättre för varje åk. Där ska jag hänga mer i vinter. På kvällen tog jag hissen upp till våning 8 där det bjöds på Tacos, och senare film. Bra dag, bra kväll!

Idag har vi hängt i WC och kört bana. Även här kändes det som några timmar innan jag är i nivå med Vonn, vår allas Lindsey Vonn. Vilken kvinna! Dock blev tiden bättre för nästan varje åk, förutom de gångerna då jag körde ur. Träning ger färdighet, heter det ju. Det är bara att hålla med. Jonas mamma agerade fotograf, tyvärr har jag inte fått tag i bilderna än, men det kommer. Alltid kul att titta på bilder, och även nyttigt då man ser vilka fel man gör. Men även vad man gjorde bra.
Nu är det ju OS final, och jag måste hålla på USA. Om Kanada vinner kommer någon på jobbet vara kaxig imorgon, och det orkas inte med. Så Kom igen nu USA!!

Erik har spenderat sin helg i Vemdalen tillsammans med sina föräldrar. Vad han har att berätta därifrån får han ta imorgon eller senare i veckan. (nu sätter jag lite press på honom att han måste blogga)

Nya jeans inhandlades idag, blev ett par från Humör. Blev även lite kläder beställda från Junkyard i helgen. Aldrig fel med lite nytt, fräscht i garderoben.

I veckan väntar träning på kvällsåkningen. Och på dagtid ska jag ha ungdom/barn level 4 privat, och Ski Camp.
Det senare innebär att jag åker runt med 8 kids och åker lite offpist, halfpipe, park. Ha kul helt enkelt. Kommer bli ganska, ganska så nice.

Vi blir hela gänget ;)

Peace.
Jonte

Kommentarer
Postat av: karin

låter sjukt ssweet jonte, lev livet uppe i paradiset alla dagar du kan få ! åk lite åt mig med, vi måste verkligen åka snart! kram

2010-02-28 @ 23:07:16
URL: http://orebrooklyn.blogg.se/
Postat av: Tove

Jonte jag forsoker och forsoker men det funkar inte! Jag behover riktig sno for att stilla mig! Far jag fortfarande couchsurfa hos er?

2010-03-01 @ 02:00:07
URL: http://lottochtott.blogg.se/
Postat av: Jonte

Jag åker lite åt dig Karin. Ska du upp något till Åre i vinter?



Ja Tove, klart du får :) men inte vecka 15, för då är inte jag och jacob här.. :S

2010-03-01 @ 20:13:32
Postat av: karin

jag vet inte, det vore ju inte helt fel att åka upp nån gång på påsken eller så och hänga lite med dig o alla :) trycker in mej lite i din lägenhet :D

2010-03-02 @ 22:15:41
URL: http://orebrooklyn.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är bra Jonte, sätt press på Erik. Han kan gott skriva lite han också!

2010-03-04 @ 20:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0