Hemsedal!

Hej allihopa!

Tror inte det undgått någon men om det har det så har vi på 2:an plus Adam dragit till Hemsedal. Vi tog ledigt den här veckan för att vila upp oss lite.. eller för att få åka lite grym offpist innan skidskolan drar igång på allvar. Våra planer höll dock på att grusas lite av att jag (Erik) höll på att inte få ledigt. Men tillslut gick det vägen och även jag fick ledigt. Så vi bestämde oss att efter Lavin 1 kursen, som Jonte och Adam gick, på söndagen skulle direkt packa bilen och sedan bege oss mot norge. Lavin kursen är en kurs man måse ha om man ska guida offpist på fjället, även jag fick chansan att gå men jag fick plötsligt feber i torsdags efter jobbet.. mycket märkligt. tyvärr missade jag då chansen men så dåligt som jag mådde är jag glad att jag lever. :P


Vi var hur som helst inte så snabba när vi skulle iväg, men kl 18.00 sitter vi alla fyra inpackade i den otroligt nedlastade bilen, glada, förväntansfulla och pigga.

här är vi påväg!


15 timmar senare rullar vi in på killarnas parkering i hemsedal, trötta, glada och förvånade. Ja alla var ju inte trötta såklart. Jaik hade ju sovit recis som en vanlig natt, inte kört en meter på hela resan medans Jonte som hade vägbeskrivningen hade fått 45 minuter blund i ögonen.



Jag säger det igen utifall någon missade det... 15 timmar... Vi hade räknat med runt 10, absolut max 12. Inte 15!!!
till vårat försvar säger vi bara norge.. ett land med sämre skyltade vägar går nog inte att hitta. helvete.

Jonte fick springa ut för att titta på en vägkarta om vi verkligen var på rätt väg.




Vi tror att vi på vägen hem kan kapa säkert 3 h bara på felkörningar. ^^


Igår var första dagen vi åkte allihopa. Jaik å Adam var ute ett par timmar även igår. Tyvärr har killarna här inte kunnat ta ledigt, så vi ser dom lite då å då i backen å vi njuter varje gång över att vi inte jobbar. Speciellt när vi ser alla kids ramlar och har sig.
Sen måste jag säga att de är ju inte lite danskar här... varenda lektion de har här är på danska. Det är nästan bara danskar i skidskolan, och i området också för den delen. En sak som vi andra reflekterade över är att man ser ganska fort om en person är från danmark. Inga fördomar nu men man ser det på outfitten och stilen i backen. Sen är det rätt kul att Danska föräldrar och barn är exakta kopior av varandra fast olika storlekar. Hjälmar, skidkläder, balaclava allt! Hur kul som helst! :D

danskar!



Idag åkte vi med en skön norrman som heter Sindre, våran chef Richard fixade så vi kom i kontakt med honom och han skulle visa oss lite "riktig skidåkning".
Jaha, tänkte vi med ett skratt och målade upp grymma offpist åk på orörd fluffig snö i våra skallar. Riktig så blev det inte men det var jävligt kul trots bristen på nysnö.
Vi är alla överrens som att de är de brantaste åken vi någonsin åkt och det var fler än en gång som man var nervös och spände varenda muskel i hela kroppen.

Det var fler än en gång som vår grymma guide sa utan ett uns ironi i rösten att "ramlar ni här dör ni". Vi trodde honom. hade man ramlat där hade man inte stannat för ens 1000 höjdmeter senare i dalens botten.
På lunchen som vi bjöd honom på berättade han att han inte bar hjälm när han åkte så här eftersom om man ramlade var man ändå körd. Kan vara den totalt nakna och brutala sanningen.


Adam och Sindre.



Ett av facen vi åkte.



Jag och Adam, Det var lite brant på vissa ställen.



Utsikten här i Norge är fantastisk.



Adam, Pontus och Jag, "trillar ni så dör ni".



Ett vanligt jävla norskt hus.



Dagens citat: "kan vi vara överrens om, att om ni känner att ni är på väg att falla.. så har vi ett problem"

Hoppas ni alla har det bra så hörs vi! // Erik

Kommentarer
Postat av: Tove

Ni verkar ha det sa sjukt gott! Jag borde ju inte lasa er blogg, langtar bara hem!

2010-02-15 @ 00:00:32
URL: http://lottochtott.blogg.se/
Postat av: sindre

if you fall, you die!!



2010-02-16 @ 21:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0