ganska.. ganska så nice!

Känns som att vädergudarna lyssnade på oss, det kom ännu ett par centimeter sedan sist. Fast tyvärr är vi inte nöjda ännu. Men mer nöjda än tidigare.
De första centimeterna kom i 0-graders snö, vilket gjorde snön både blöt och väldigt tung. Men den snön som föll efter det kom i ungefär -17 grader. Sjukt lätt snö, kändes som Utah nästan. Eller vad vet jag. Jag är inte killen som varit där, men så som dom förklarar Utah, nästan, nästan så kändes det. Fick ett par riktigt sköna åk i fredags, knädjupt på vissa ställen. Då var den riktiga skidglädjen tillbaks!

Tänkte egentligen inte att jag skulle lägga detta inlägget, men Erik och Jacob är väl inte världsmästare på att skriva i bloggen. Så jag tog mig ett par minuter medan Erik, Erik och Hanna kollar på Sherlock Holmes.

Vi är ganska insnöade på Snowroller för tillfället. Använder många termer och citat från filmen, se rubrik.
Men helt seriöst, den filmen kan man faktiskt se nästan hur många gånger som helst, även fast man kan filmen utantill och att alla repliker spoilas precis innan de sägs i filmen, så är den fan fortfarande lika rolig. Nalle är kung!

Visst gillade vi att det var -17 när snön föll, men efter det hade det gärna fått bli ett par grader mildare. Helgen spenderade jag och Jacob i Klövsjö tillsammans med 3 andra Åre-skidlärare, och ett 20 tal andra skidlärare från Sverige. Vi skrev teoriprovet för Svenska Alpina Skidlärarexamen. Resultatet skulle komma i slutet på denna eller i början på nästa vecka. Vi väntar med spänning! Så gör oss en tjänst och håll alla tummar. En mycket trevlig helg, förutom att temperaturen låg något lägre än vad vi hade hoppats på. -23 hela helgen och det resulterade i att min kind är lite ur funktion, skulle man väl kunna säga. Ett mindre fint rött streck pryder min högra kind och om inte kylan lämnar oss till imorgon blir det till att tejpa kinden för att kunna vara ute. Så allt är inte guld och gröna skogar. Men däremot vitt guld och vita skogar. Och kyla. Kul att få åka med så många riktigt duktiga skidåkare. En skön känsla när man åkte ner och vände sig om, och se att åkare efter åkare är riktigt grym.

Som sagt, vi är tillbaka i Åre nu, och veckan ser väl ut som en vanlig vecka. På fredag är det kurs igen. Denna gången är det Lavin 1an som ska genomföras, Fredag-Söndag. Efter kursen på söndag hoppar vi in i bilen som ska ta oss från Åre, till Hemsedal och grabbarna grus där borta. är riktigt stoked!

Skönt att på mycket länge kunna sätta sig i soffan, chilla framför datorn och kolla en film. Det var ett par veckor sedan jag kunde göra det. Har blivit mycket plugg på sistone, och har inte riktigt haft ro till att göra det. Visst, några avsnitt How I Met Your Mother har vi hunnit kika på medans vi knaprat i oss middagen. Creds till Erik som stod för matlagningen förra veckan då jag och Jacob kände att vi vill ägna största delen av kvällen till plugg.

Nästa gång ni läser bloggen kommer det inte vara jag som har skrivit, ska se till att Erik eller Jaik tar tag i det nu. Men om det dröjer så får ni skylla på dom. Jag vill inte bli den killen som lägger alla blogginlägg.

Peace
/Jon

Snowroll...snowroller Nalle (med en trött whiskeyröst)

Kommentarer
Postat av: Killer

Roligt att ni börjar få snö =)

Sitter hemma och gör nada, väntar på att ni ska komma när det blir (typ inatt kl 4?) :P



Skönt skrivet claar, vet hur det känns att ha en blogg tillsammans med andra när ingen annan skriver :P

JAIK OCH ERIK kom igen nu för fan dont let mr Claar down?

Ses inatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0