What doesn't kill you, makes you stronger.

Första dagen på jobbet. Känns väl bra faktiskt. Det har flytit på ganska bra så att säga. Men det är inte riktigt som hemma. Det är fantastiskt mycket papper att fylla i och skriva under. Och sådana papper brukar vara svåra att förstå på svenska. Så vi är väl lite osäkra på vad vi har skrivit under på. Det lär vi märka.

Om Jacob hade suttit och skrivit nu, hade han antagligen inte skrivit som mig, då han har haft lite problem och motgångar. Men det kommer att lösa sig det också. Hans skidor var i Danmark och vände, men de kom i natt. 02.00. Och budkillen som lämnade skidorna frågade om vi redan hade gått och lagt oss. Eh, japp eftersom klockan ringer för morgon om fyra timmar.

Efter för min del en vecka och för jacobs del två dagar på Bed & Breakfast där vi hade varsin dubbelsäng och en yta på runt 50 kvadrat, har vi nu flyttat in i vårat crib som det är meningen att vi ska ha hela säsongen. 16 kvadrat. Jag, Jacob. Och två andra killar. Fint ska det vara. Har väldigt svårt att se att vi stannar här så länge till. Vi har bott här i fyra timmar och vi letar redan efter nytt. Vi valde bort hela grejen med att backpacka för att säsonga och ha det sjukt nice här over sea. Men vi hade lite för höga förhoppningar. När vi kom in på rummet var det nära tårarna för både mig och Jacob. Nu efter fyra timmar känns det mer okej, men inte okej. Men som sagt, vi letar vidare och förhoppningsvis hittar vi något inom en snar framtid. Vi är glada att vi har varandra. Även fast de två grabbarna vi delar med verkar sköna så är det inte riktigt detta vi letade efter.

Kul att träffa lite folk idag med. Vi var ungefär 20 nya skidlärare som började jobba idag. Första veckan kallas "training week" och är en introduktionsvecka med allt ifrån att lära sig hitta i systemet, skriva under papper, fixa kläder och träffa diverse viktiga och oviktiga människor. Imorgon väntar tydligen en heldag med enbart information. Om vad har jag inte en aning. Jag hoppas jag har en aning imorgonkväll, annars behöver jag nog ta engelskakurser.
Jacob åker till Canmore och fixar sitt SIN-nummer imorgon. Jag tycker att vi tillsammans önskar honom lycka till med detta.


För övrigt. Rummet är utan överdrift så litet att vi har varsin resväska i sängen. Så det är inte en walk-in-closet, utan en sleep-in-closet.

Ski better
Jon


Kommentarer
Postat av: Adam Pfeiffer

Haha spännande gubbs!

Låter underbart även fast ni bor i en " sleep-in-closet " haha!

ser fram mot lite skidbilder:)

2010-12-07 @ 15:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0