23 December, 2010.

Jag skulle gissa att 95% av alla statusuppdateringar av mina vänner, från och med nu, innehåller orden "god jul". Alla åker hem till sina familjer för att fira av julen, käka god mat, dricka snaps, käka aladdinchoklad, dricka en trevlig julwhiskey, titta på Kalle Anka och hans vänner, käka lite mer mat och sedan öppna paket. Det är ju så som julen ska vara.
Jag har aldrig varit ett stort fan av julen, det är ju mest en väntan och sedan är det över.
Det är inte heller första gången som jag firar jul utan familjen. Jag gjorde det i Åre förra året. Men. Denna gång är det skillnad. Tidsskillnaden och mitt jobb gör att för att kunna prata med familjen måste jag ringa 06.15 imorgon, kanadensisk tid. Morgonen är inte min bästa tid på dygnet, men jag ska göra mitt bästa för att vara pigg och glad.

Julstämningen i vår lägenhet är obefintlig. Och jag är inte särskilt bitter över det, julpynt är inte min grej. Men under julen får jag ändå alltid en speciell känsla. Det är ju jul! Men, den känslan är inte här, inte på långa vägar. Jag tror egentligen att jag bara vill säga God Jul till alla, hoppas ni får en trevlig sådan. Vår jul här i Banff kommer absolut inte vara dålig, vi har blivit inbjudna till julmiddag, men här firar man juldagen istället, det är tydligen så man jobbar i Kanada.
Jag vet inte om ni visste detta. Men julmaten i Sverige är fantastisk. Jag saknar den enormt. Julmaten här är Potatismos och kokta grönsaker, brunsås och kalkon.
Var är dopp i grytan, julskinkan, köttbullarna, rödbetssalladen, mimosasalladen, julmusten, nubben (okej, sprit dricker vi väl lite här också)??. Jag menar, det är ju det som är jul!

Vi får i alla fall en vit jul här borta, och ja, jag vet att ni får det också. När man använder heli för att röja taket från snö så har det fallit en del.
För er som inte har sett, gilla/like "Hestra Gloves" så får ni se, awesome bild!

Här kommer lite bilder från klippiga bergen i Kanada, det är här vi är, och vi har det jävligt bra, även om vi saknar våra familjer, speciellt nu under julen.

För övrigt, överst på min önskelista står det:
En date med Lindsey Vonn
.





Devide express. Liften som tar dig från Alberta, via Brittish Columbia, tillbaka till Alberta igen.


Skönt att slippa kontoret i några dagar?
Jag jobbar tydligen hela julen, men det känns helt okey när mitt kontor ser ut så här.


Jake är taggad.


Det är detta vi behöver se varje morgon och varje eftermiddag, till och från jobbet...


Skönt att få rasta dessa varje morgon innan lektionerna börjar.



What's pdp? (Professional Development Program)
It's this training where Casey pretty much tell you to ski better.
Så skönt svar!


Åk bättre! Och ha en förbannat härlig jul!

Jon





Kommentarer
Postat av: Pernilla

God jul killar:)Saknar er i Åre men vi ses i vår!

2010-12-24 @ 09:54:28
Postat av: Rulle

God Jul själv Jonte! Hälsa till Lindsey från mig;-)

2010-12-24 @ 10:09:43
Postat av: Mamma Ann

God Jul på er goingar från oss i Åsa farmor och farfar och jag har nu läst ert sista inlägg. Vi blir grymt avernsjuka på er goda julmat men jag tror att den passar min son ganskar bra för det är inte mycket han gillar på julbordet eller????

Vi har verkligen en vit jul med -12 grader 1 dm snö och solsken! Kanon fint och härligt men i skåne och upp mot blekinge katastofläge de har de nog jobbit att få fira jul med de sina. Ringde min bror i Höllevken han sa det var hemskt och just när vi talade lagade han stängslet för hästarna hade vari på och vält stolpar Han frös som en stucken gris!!!!!Snö hade de i metervis och de bara fög runt i stormen!

Men som sagt nu har vi ätit tomtegröten och väntar på att du skall ringa.

JUlkramar från ÅSA

2010-12-24 @ 12:18:35
Postat av: Mariana

Vi är i Bohuslän familjen och jag. Äter det mesta man kan tänka sig som hör julen till, dricker glögg o myser. 19 grader kallt o snö så att vi klarar oss. Visserligen ingen skidåkning, men det får väl gå ändå! Blev det några julklappar? Jag fick en grön klocka av mina killar o den gjorde mig så glad :-)Tänker på dig! Kram!

2010-12-25 @ 21:57:58
Postat av: Lisbeth

Hej Grabbar

Verkar som ni trivs bra vilket gör att det känns bra här hemma utan er. Nu har julehelgen gått och i morgon väntar jobb igen. Jonathan du kan vara glad som inte är här hemma just nu för Johanna har magsjuka så vi går här och funderar om vi ska få det också. Kramar till er båda.



2010-12-26 @ 20:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0