Laughing with

Banff ligger på 1463 möh (4800ft). Igår gick jag, Lina och Hanna på en liten utflykt upp på Tunnelmountain. En topp nära Banff som ligger på 1692 möh (5551ft). En frisk och ibland ganska tuff promenad på 40 minuter. En liten serpentinstig går hela vägen upp. En mycket trevlig promenad. Med tanke på höjdmeterna som vi bor på, samt luftfuktigheten, eller snarare brist på luftfuktigheten så fick jag på vissa ställen andas lite kraftigare. Men väl uppe var utsikten fantastisk. 360 graders syn och berg överallt. På vägen upp hade jag även turen att se två prärievargar och några rådjur. Prärievargar är väl kanske inget djur man vill hamna i rallarswing med, men de är väldigt skygga och sprang iväg ganska kvickt.


När jag kom hem från promenaden stod det två rådjur och käkade bär i buskarna ungefär fem meter från min dörr in till lägenheten. Jag fotade de enligt min kunskap skygga djuren men inte brydde sig dom om mig. Nepp, bären var tydligen för goda. Jag tror att jag tycker det är rätt häftigt att de går här inne i byn, men ingen annan bryr sig så jag antar att det blir en vana.


Efter tre dagar med kellogs special K, frallor och philadelfiaost bestämde jag mig för att imorgon ska jag käka en ordentlig lunch uppe på Sunshine (skidorten där jag ska jobba). Och precis när den tanken slog mig så skrev Adrian till mig och frågade om jag ville ha ris och fläskfilé. "Hmm låt mig tänka, (en sekund senare) Ja tack"
Blev en grymt bra middag, Adrian är riktigt bra i köket. Big ups!
Frågan är hur jag ska kunna ge igen, inte så kul att laga mat med en micro och ett kylskåp. Får bjuda han på Sushi en dag kanske. Sushi som han för övrigt kallar Banffs nationalrätt.

Imorgon blir det antagligen skidåkning för första gången. Är riktigt taggad! tänk att få ta på sig de fantastiska PVC-stövlarna, klicka i bindningarna, kasta sig ut för det vitbeklädda sluttningar, och sen gå in och ta av sig stövlarna för att fötterna glöder av smärta. haha. Fint det!


Prärievarg i sikte


Utsikten från Tunnelmountain


Lina uppe på toppen


Mr. Cowboy himself!


Inte lika blyga som hemma..


Just ski

Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0