One

22 dollar för 4 mils bussresa, rimligt? Nej. Inte enligt mig.
Tog bussen till Canmore idag, för att fixa SIN-nummer som man behöver ha för att jobba i Kanada. Till Canmore är det 20 km, och det tar på motorvägen ungefär 20 minuter. Avgång, 8.45, enligt tabellen. Avgång 9.30 i verkligheten. Canmore är lite av storebror till Banff skulle jag gissa, men det är inget ställe som lockar mig. Tvärt emot Banff så är Canmore väldigt utspritt, på båda sidor av Trans-Canada Highway. Men. Jag hade inget val, för att få börja jobba på måndag var det Canmore och SIN-nummer som gällde. Bussarna går inte så ofta heller, första bussen tillbaka till banff skulle gå vid 2pm, gick 2.30, men ah, det var väl okej då. Fyra timmar i Canmore spenderades dels på Canada Service Centre. Men mestadels på Beamer's Coffeehouse. Grymma mackor likt hamburgare, men istället för kött så var burgaren gjord av Scrambled eggs, med bacon och champinjoner. Grymt gott!


Tar nog bussen till Lake Louise imorgon, damernas störtlopp äger rum och jag tänkte se Lindsey Vonn när hon tar hem guldet, alltid lika trevligt. Kanske träffar någon svensk med, vem vet.
Ska försöka få med mig Morten. En dansk kille jag träffa i backen igår. Lite otippat att träffa en dansk i en skidbacke på andra sidan jorden. Men det gjorde jag i alla fall. Killen kan åka lagg med.

Hörde att ni har det kallt hemma i Sverige med. Skönt att slippa det. Här är det runt -8, ganska behagligt. Men, det hade inte gjort något att få lite snö. Åkte skidor igår, på anläggningen som kommer bli mitt framtida andra hem. Vad ska jag säga om det. Anläggningen har potential, absolut. Hälften av backarna har öppnat, men det fattas mängder med snö. Mycket stenar som tittar fram och skrapar både belag och själ. Men några snöfall till så ska det nog bli bättre. Fick lite kallpuder med, runt 10 cm på sina ställen. Trevligt!

Just ski

Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0