let's spend some money!

Igår hade vi "mixer" på jobbet. Det är tydligen något vi har en gång i månaden för att alla skidlärare ska träffas, hänga och mingla. Två gratis öl och alla var så klart glada. Efter mixern sprang vi hem och fixade i ordning oss för en kväll på krogen. En kväll som visade sig vara väldigt bra. Mycket trevligt folk, bra fest och mycket skratt.
Jake hade det lite jobbigt ett tag eftersom på just den krogen vi var på, är det som mest jordnötter i hela stan. Det var jordnötter överallt förutom inom en meters radie runt Jake. Han förklarade för mig vad jag skulle göra om han tog mig i armen och sa att det är akut. Mycket ansvar på en onykter Jon (som jag kallas här borta). Situationen blev aldrig i närheten av akut så vi fullföljde kvällen på ett bra sätt, genom att spöa australiensarna i foosball. Två gånger.

Likt planerna spenderade vi en dag på byn idag. Det började med telefonköp hos Bell. Där tjejen i kassan hade det riktigt jobbigt. Hon hade inte riktigt koll på hur och vad att göra för att sälja en telefon med ett refillkort. Min fråga är, är det så svårt? Svaret är enkelt, men svaret är svårt. Det var väldigt mycket som skulle fyllas i så vi är i hennes försvar, även om det tog en timme att fixa en telefon. Hmm.

Lunchen åt vi på Old Spaghetti Factory, trevlig restaurang med en mycket trevlig servitris. Det blev lasagne för både mig och Jake. Otroligt gott. Men efter ett tag märkte vi att det var blue chese i mitten. Vilket på svenska blir mögelost. Vi kom överrens om att inte tänka på att osten var ett par veckor gamla utan att bara äta och vara glada. Det gick bra.

Efter lunchen köpte vi skidor. Likt telefonerna gick skidköpen gick det smidigt för mig och osmidigt för Jacob. Först drog dom för mycket pengar, och sedan var det lite problem när han skulle montera på bindningen. Jag har inte ännu hittat den bindning som jag vill ha så jag väntar ett tag med montering.


Rossignol S7. Notera storleksskillnaden. 178cm till vänster, 188 till höger. Och det är inte Jonte som åker på snowblades.


Samsung smartphone? Nej inte riktigt. Trots sin fräcka design är de avancerade funktionerna högst begränsade

Våra nummer.
Jon:   +1-403-497-4631
Jake: +1-403-497-4632

Ni kan skicka och ringa till oss ifrån Sverige, men vi kan inte göra det tillbaka.
Vi finns på skype och på min (jonte) svenska telefon.

Ski Better!

Jon

Kommentarer
Postat av: Drömmen

Hur fan kommer der sig att jacob kör på kortis skidor?? Är inte han längre än jonte?

2010-12-12 @ 21:20:18
Postat av: Jonte

Han är några cm längre, men killen har ju varken muskler eller vikt..så då blir det blades.. ;)

2010-12-12 @ 22:59:06
Postat av: Jake

Det handlar inte om storlek grabbar!



Bladesen är testade, Och det känns som att jag valde rätt!

2010-12-14 @ 00:34:11
URL: http://skiersright.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0