börja plugga?

Att åka gondol kan vara rätt roligt. Om du är 5 år gammal och aldrig har gjort det innan. Utöver det. Inte så kul.
Vi sitter i gondolen minimum 40 minuter varje dag som vi är uppe på berget. Vi är uppe på berget minst sex dagar i veckan. Då är vi uppe i 240 minuter, även kallat fyra timmar. På en månad blir detta 20 timmar. På en fem månader lång säsong blir detta 100 timmar. I en gondol. 100 timmar, jag funderar på att lära mig ett nytt språk. Jag har tid.

På vår lediga dag fick vi några riktigt trevliga åk i Paris Basin, knädjupt vissa svängar, 4-5 centimeter i andra. Ingen episk dag, men en bra dag blev det i alla fall. Det snöade hela dagen och förhoppningsvis fortsätter det. För imorgon vill jag verkligen ha mycket snö, jag ska om ett par timmar gå och hämta mina S7, på dessa ska det då sitta en Rossignol FKS 140. Fint ska det vara!
(Mamma, pappa och ni andra som kanske inte förstår. Jag har köpt nya bindningar)

Igår var det krogmåndag. Vi firade en skidlärare och vi drack både öl och Highballs. Highball kan enkelt beskrivas som en lätt drink. Typ Rom-Cola, eller Vodka-något annat, ni förstår. Dessa kostar 2.75, så ungefär 20 kr. Det ska tilläggas att de inte är riktigt så stora som i Sverige, men ändå. Drömpriser!
Vi körde på ganska ordentligt igår och det blev nog 3 kannor öl och 10 drinkar, och tillsammans kostade det ungefär 500 kr.

Vi räknade inte med några direkta julklappar då vi båda är ett par mil ifrån våra nära och kära. Men. En julklapp fick vi. En Toaster-oven. Typ en mini-ugn. Så ni kan vi laga mat, inte för att det kommer hända så ofta. Men vi kan steka lite ägg och sånt där som man kan bli sugen på.


Canadian Rocky Mountains



Paris Basin. En lätt hike på 2 minuter med skidorna på. Trevligt ställe.



När Jake lär sig fota kan ni få se lite bilder på mig också


Åk bättre!

Jon

Kommentarer
Postat av: Mamma Ann

Ännu en trevlig stund har jag haft vi datorn tack JON!!!för att du gillar att hålla oss uppdaterad.

Jakob kan ta bilder så nu får han ta och rycka upp sig så vi får se dina svängar också. Bilderna såg inte ut som någon drikt pistad backe såg farligt ut eller?????

När ni åker gondolen får ni passa på att dum glo tips från mamma ANN.

Må så gott och var rädda om er.

KRAM ANN

2010-12-29 @ 17:32:28
Postat av: Mamma Ann

Ännu en trevlig stund har jag haft vi datorn tack JON!!!för att du gillar att hålla oss uppdaterad.

Jakob kan ta bilder så nu får han ta och rycka upp sig så vi får se dina svängar också. Bilderna såg inte ut som någon drikt pistad backe såg farligt ut eller?????

När ni åker gondolen får ni passa på att dum glo tips från mamma ANN.

Må så gott och var rädda om er.

KRAM ANN

2010-12-29 @ 17:33:22
Postat av: ida sjöstrand

Härligt med en miniugn! Då kan ni äta stadiga grötfurkostar varje morgon! (man kan iofs göra gröt i micron också...) va gött ni verkar ha det där på andra sidan atlanten, jag blir hyffsat sugen på Kanada!

På söndag far jag ner till Afrika i två månader så blir nog inte så mkt snö för min del! Hoppas jag får tag på en dator så jag kan läsa mer vad ni har för er!

Drick lite drinkar för mig och ha de så himla gött tillsvidare! :-)

Stor kram Bajs-Ida!

2010-12-29 @ 21:43:02
Postat av: Ullis

Ser för härligt ut så man är riktigt avis kan jag tala om....) Ha det bäst å ta hand om er !!! Jake; Njut, för snart är det sommar å du är hemma igen så jag kan köra/spela skiten av dig!!

Kram Ullis

2010-12-30 @ 09:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0