old, but still good

Har fått tag i en mycket intressant bok, Olle Rimfors Skidfärd. Har svårt att tänka mig att alla tycker den är intressant. Den handlar nämligen om hur skidåkningen kom till Sverige på 1920-talet. Trots att den är mycket gammal och det är lite svårt att sätta sig in i situationerna så är den väldigt intressant. Så om du är intresserad av skidåkning och samtidigt vill lära dig lite mer om skidåkningens historia. Läs den.

Om du däremot inte är det, då kan du nog hoppa över.
Jag tror att jag läser boken för att stilla min abstinens över skidåkning. Jag skulle nog kalla mig själv beroende. Jag har velat åka skidor i stort sett varje dag sedan jag gjorde det sist, vilket var 20 maj, lite mer än tre månader sedan. Och nu har jag ungefär tre månader tills jag får stå på skidor igen.
Vad jag däremot inte förstår är hur jag kan stilla min abstinens genom att läsa om skidåkning, kolla på skidfilmer, och jobba med handskar. Nej, jag tror inte det fungerar, blir bara påmind om det hela tiden.


Ski Better
/jon

Kommentarer
Postat av: Anders Olsson

Ja, den boken har jag också fluktat i. Lider själv av skidabstinens. Där finns ju en del grymma bilder i den boken. I nya Åka Skidor såg att att det fanns en länk till en gammal skidrulle han spelade in - Igloo. Fy satan vilken fet rulle! Snacka om hårdingar!

2010-09-15 @ 20:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0